Developing a program to calculate the train braking on vietnam railways

  • Tuan Do Duc

    University of Transport and Communications, No 3 Cau Giay Street, Hanoi, Vietnam
  • Toan Nguyen Duc

    University of Transport and Communications, No 3 Cau Giay Street, Hanoi, Vietnam
Email: ddtuan@utc.edu.vn
Keywords: calculation program, train traction, train brake, Vietnam Railways.

Abstract

Calculating the train traction in the railway industry includes a lot of different problems, one of which is the train brake calculation. Because of the diversity of train types, the calculation volume is quite massive, takes a lot of time when using traditional methods. Therefore, based on the known theory, a computer program for calculating train brake applied to the Vietnamese railway industry has been developed by the Java programming language. The program allows computing braking distances with types of brake shoe materials that have different friction coefficients between brake shoes and wheels on a variety of train types. On that basis, it is possible to compare and make reasonable choices about using brake shoe materials with the corresponding brake shoe friction coefficients. The program also allows calculating quickly, flexibly, and conveniently with various train formation options.

References

[1]. Nguyễn Văn Chuyên, Sức kéo đoàn tàu, Trường đại học Giao thông vận tải, Hà Nội, 2001.
[2]. Астахов П. Н., Гребенюк П. Т., Скорцова А. И., Справочник по тяговым расчётам, “Транспорт”, Москва, 1973.
[3]. Бабичков А. М., Гурский П. А., Новиков А. П., Тяга поездов и тяговые расчёты, “Транспорт”, Москва, 1971.
[4]. Правила тяговых расчётов для поездной работы - M.: Транспорт, 1985.
[5]. Kузмич В. Д., Руднев В. С., Френкель С. Я., Теория локомотивной тяги, “Маршрут”, Мосва, 2005.
[6]. Bộ Giao thông vận tải, Quy trình tính toán sức kéo đoàn tàu đường sắt, Hà Nội, 1985.
[7]. Khuất Tất Nhưỡng, Hãm đoàn tàu, NXB Giao thông vận tải, Hà Nội, 1997.
[8]. Nguyễn Văn Chuyên, Vũ Duy Lộc, Khuất Tất Nhưỡng, Kiều Duy Sức, Hãm đoàn tàu, Trường Đại học Giao thông vận tải, Hà Nội, 1996.
[9]. Tiêu chuẩn quốc gia, TCVN 9983:2013, Phương tiện giao thông đường sắt - Toa xe - Yêu cầu thiết kế.
[10]. Bộ môn Toa xe, Trường Đại học Giao thông Đường sắt và Đường bộ, Sổ tay kỹ thuật toa xe, Tập 1, NXB Giao thông vận tải, Hà Nội, 1985.
[11]. Đỗ Đức Tuấn (Chủ biên), Vũ Duy Lộc, Đỗ Việt Dũng, Nghiệp vụ đầu máy, toa xe, NXB Giao thông Vận tải, Hà Nội, 2014.
[12]. Đỗ Đức Tuấn, Nguyễn Đức Toàn, Xây dựng chương trình tính toán hợp lực đơn vị của đoàn tàu trên đường sắt Việt Nam, Tạp chí Khoa học Giao thông vận tải, 71 (2020) 907-923. https://doi.org/10.47869/tcsj.71.7.3.
[13]. Đỗ Đức Tuấn, Xây dựng quy trình tính toán sức kéo trong ngành đường sắt Việt Nam, Đề tài NCKH mã số T2020-CK-011, Trường Đại học Giao thông vận tải, Hà Nội, 2020.

Downloads

Download data is not yet available.
Received
09/03/2021
Revised
26/06/2021
Accepted
11/07/2021
Published
15/08/2021
Type
Research Article
How to Cite
Đỗ Đức, T., & Nguyễn Đức, T. (1628960400). Developing a program to calculate the train braking on vietnam railways. Transport and Communications Science Journal, 72(6), 722-737. https://doi.org/10.47869/tcsj.72.6.5
Abstract Views
106
Total Galley Views
148