The influence of coarse particle contents on the compressive and splitting tensile strength of ctacs
Email:
Vanquan0877@gmail.com
Keywords:
Aggregate crushed stone, cement treated aggregate crushed stone, coarse particle contents, compressive strength, splitting tensile strength.
Abstract
This paper presents the influence of coarse particle contents on compressive and splitting tensile strength of cement treated aggregate crushed stone (CTACS) mixtures with 4% cement content. Three sets of samples of CTACS mixtures containing 18%, 25% and 32% of coarse particle (18HL, 25HL and 32HL), respectively, were constructed in the field and cured for 14 days. The samples of CTACS mixtures without coarse particle (0HL) are molded in the laboratory and cured under two conditions: (1) the first 7 days in moisture, the next 7 days soaked in water (7A7N); and (2) 14 days in moisture (14A0N). The test results indicated that the coarse particle content significantly impacts on strength of these mixtures, the compressive and splitting tensile strength of CTACS mixtures increases proportionally with the amount of coarse particle in the mixtures. The 14-day splitting tensile strength of 18HL, 25HL and 32HL mixtures increases by about 1.13; 1.36; 1.48 times and 1.20; 1.43; 1.56 times as compared with 0HL mixture, respectively, corresponding to 14A0N and 7A7N curing methods. The 14-day compressive strength of 18HL, 25HL and 32HL mixtures increases by about 1.12; 1.30; 1.42 times and 1.19; 1.37; 1.50 times as compared with 0HL mixture corresponding to 14A0N and 7A7N curing methods.References
[1]. Hồ Văn Quân, Phạm Thái Uyết, Các biện pháp giảm thiểu nứt phản ánh của lớp móng gia cố xi măng trong kết cấu mặt đường mềm, Tạp chí cầu đường, 1 + 2 (2018) 53-58.
[2]. Bộ Giao thông Vận tải, QĐ 2218 ngày 16 tháng 10: Hướng dẫn điều chỉnh, bổ sung một số nội dung kỹ thuật trong công tác thiết kế, thi công và nghiệm thu lớp móng cấp phối đá dăm gia cố xi măng trong kết cấu mặt đường ô tô, 2018.
[3]. Bộ Khoa học và Công nghệ, TCVN 8858: Móng cấp phối đá dăm và cấp phối thiên nhiên gia cố xi măng trong kết cấu áo đường ô tô – Thi công và nghiệm thu, 2011.
[4]. Bộ Giao thông vận tải, 22 TCN 333: Quy trình đầm nén đất, đá dăm trong phòng thí nghiệm, 2006. http://mt.gov.vn/khcn/Pages/hethongtieuchuannganh.aspx?tcID=302
[5]. Bộ Khoa học và Công nghệ, TCVN 8859: Lớp móng cấp phối đá dăm trong kết cấu áo đường ô tô – Vật liệu, thi công và nghiệm thu, 2011.
[6]. Bộ Khoa học và Công nghệ, TCVN 6260: Xi măng poóc lăng hỗn hợp - Yêu cầu kỹ thuật, 2009.
[7]. ASTM D1622: Standard Practice for Making and Curing Soil-Cement Compression and Flexure Test Specimens in the Laboratory, 2008.
[8]. Bộ Khoa học và Công nghệ, TCVN 8862: Quy trình thí nghiệm xác định cường độ ép chẻ của vật liệu hạt liên kết bằng các chất kết dính, 2011.
[9]. Bộ Khoa học và Công nghệ, TCVN 8857: Lớp kết cấu áo đường ô tô bằng cấp phối thiên nhiên - Vật liệu, thi công và nghiệm thu, 2011.
[10] A. Woode, D.K. Amoah, I.A. Aguba, P. Ballow, The effect of maximum coarse aggregate size on the compressive strength of concrete produced in Ghana, Civil and Environmental Research, 7 (2015) 7-12. https://www.iiste.org/Journals/index.php/CER/article/viewFile/22177/22616
[11] E. Yasar, Y. Erdogan, A. Kilic, Effect of limestone aggregate type and water–cement ratio on concrete strength, Material Letters, 58 (2004) 772-777. https://doi.org/10.1016/j.matlet.2003.06.004
[12]. R. K. L. Su, C. Bel, The effect of coarse aggregate size on the stressstrain curves of concrete under uniaxial compression, The Hong Kong Institution of Engineers Transactions, 15 (2008) 33-39. https://hub.hku.hk/handle/10722/58565
[13]. W. Xie, Y. Jin, S. Li, Experimental research on the influence of grain size of coarse aggregate on pebble concrete compressive strength, Applied Mechanics and Materials, 238 (2012) 133-137. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.238.133
[14]. E.O. Ekwulo, D.B. Eme, Effect of aggregate size and gradation on compressive strength of normal strength concrete for rigid pavement, American Journal of Engineering Research, 6 (2017) 112-116.
[15]. E.O. Ekwulo, D.B. Eme, Effect of aggregate gradation on compressive strength and elastic modulus of cement treated aggregate base material for highway pavement, International organization of Scientific Research, 7 (2017) 79-89.
[16]. Bộ Giao thông Vận tải, 22 TCN 211: Áo đường mềm – Các yêu cầu và chỉ dẫn thiết kế, 2006.
[2]. Bộ Giao thông Vận tải, QĐ 2218 ngày 16 tháng 10: Hướng dẫn điều chỉnh, bổ sung một số nội dung kỹ thuật trong công tác thiết kế, thi công và nghiệm thu lớp móng cấp phối đá dăm gia cố xi măng trong kết cấu mặt đường ô tô, 2018.
[3]. Bộ Khoa học và Công nghệ, TCVN 8858: Móng cấp phối đá dăm và cấp phối thiên nhiên gia cố xi măng trong kết cấu áo đường ô tô – Thi công và nghiệm thu, 2011.
[4]. Bộ Giao thông vận tải, 22 TCN 333: Quy trình đầm nén đất, đá dăm trong phòng thí nghiệm, 2006. http://mt.gov.vn/khcn/Pages/hethongtieuchuannganh.aspx?tcID=302
[5]. Bộ Khoa học và Công nghệ, TCVN 8859: Lớp móng cấp phối đá dăm trong kết cấu áo đường ô tô – Vật liệu, thi công và nghiệm thu, 2011.
[6]. Bộ Khoa học và Công nghệ, TCVN 6260: Xi măng poóc lăng hỗn hợp - Yêu cầu kỹ thuật, 2009.
[7]. ASTM D1622: Standard Practice for Making and Curing Soil-Cement Compression and Flexure Test Specimens in the Laboratory, 2008.
[8]. Bộ Khoa học và Công nghệ, TCVN 8862: Quy trình thí nghiệm xác định cường độ ép chẻ của vật liệu hạt liên kết bằng các chất kết dính, 2011.
[9]. Bộ Khoa học và Công nghệ, TCVN 8857: Lớp kết cấu áo đường ô tô bằng cấp phối thiên nhiên - Vật liệu, thi công và nghiệm thu, 2011.
[10] A. Woode, D.K. Amoah, I.A. Aguba, P. Ballow, The effect of maximum coarse aggregate size on the compressive strength of concrete produced in Ghana, Civil and Environmental Research, 7 (2015) 7-12. https://www.iiste.org/Journals/index.php/CER/article/viewFile/22177/22616
[11] E. Yasar, Y. Erdogan, A. Kilic, Effect of limestone aggregate type and water–cement ratio on concrete strength, Material Letters, 58 (2004) 772-777. https://doi.org/10.1016/j.matlet.2003.06.004
[12]. R. K. L. Su, C. Bel, The effect of coarse aggregate size on the stressstrain curves of concrete under uniaxial compression, The Hong Kong Institution of Engineers Transactions, 15 (2008) 33-39. https://hub.hku.hk/handle/10722/58565
[13]. W. Xie, Y. Jin, S. Li, Experimental research on the influence of grain size of coarse aggregate on pebble concrete compressive strength, Applied Mechanics and Materials, 238 (2012) 133-137. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.238.133
[14]. E.O. Ekwulo, D.B. Eme, Effect of aggregate size and gradation on compressive strength of normal strength concrete for rigid pavement, American Journal of Engineering Research, 6 (2017) 112-116.
[15]. E.O. Ekwulo, D.B. Eme, Effect of aggregate gradation on compressive strength and elastic modulus of cement treated aggregate base material for highway pavement, International organization of Scientific Research, 7 (2017) 79-89.
[16]. Bộ Giao thông Vận tải, 22 TCN 211: Áo đường mềm – Các yêu cầu và chỉ dẫn thiết kế, 2006.
Downloads
Download data is not yet available.
Received
06/01/2020
Revised
22/03/2020
Accepted
23/03/2020
Published
24/04/2020
Type
Research Article
How to Cite
Hồ Văn, Q., & Phạm Thái, U. (1587661200). The influence of coarse particle contents on the compressive and splitting tensile strength of ctacs . Transport and Communications Science Journal, 71(3), 220-229. https://doi.org/10.25073/tcsj.71.3.6
Abstract Views
284
Total Galley Views
210





